divendres, 19 d’abril del 2013

El descanvi

Fa uns quants dies vaig explicar la meva migració a Fedora, avui escric una altra vegada per explicar la meva desil·lusió cap aquesta distribució; en un principi és una distribució que és funcional un cop instal·lada, però tampoc és per tirar coets.

Primer de tot, és un sistema "lliure" i només hi ha software lliure, això està molt bé si només es vol dedicar en el món del desenvolupament de programari lliure, però no serveix de res si es vol fer servir el sistema com un sistema per a qualsevol cosa, la qual necessita obligatòriament instal·lar-se els repositoris a on trobar programari no lliure. Fins aquí encara, però quan vols començar a cardar-li canya codificant vídeos la cosa es torna impossible, no hi ha cap programa als repositoris que funcioni correctament, tots en un moment o altre acaben petant. Vaig decidir fugir una mica del programari habitual per comprovar si també petaven, i excepte de LibreOffice, tota la resta de programari em fallava en un moment o un altre; i em sap greu, però així no es pot treballar, no es pot treballar amb un sistema que has d'estar a l'aguait esperant a que no peti. Quan es treballa amb un ordinador el què es cerca l'estabilitat, i Fedora això no ho ofereix.

I aquí estic, com a mal menor, resignat a Ubuntu una altra vegada.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada